FreeBSD på Lex Light?

From: Dennis Schafroth (none@dennis--schafroth.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 27 Dec 2007 - 23:47:24 CET

From: Dennis Schafroth <none@dennis--schafroth.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: FreeBSD på Lex Light?
Date: Thu, 27 Dec 2007 23:47:24 +0100

Hej,

Jeg har i længere tid kørt Linux (Fedora fra 4 til 8) på lex light
maskiner (Via C7 500 Mhz) og de kører fint (et stykke tid), hvorefter
de går i baglås.

Jeg er interesseret i at prøve FreeBSD, da forskellige artikler og
personer har overbevist mig om at det kunne være mere stabilt (samt at
jeg nu bruger Mac til dagligt). Men det kræver at jeg kan få det
installeret, hvilket jeg endnu ikke har haft held med :-(.

Jeg prøver at installere via et Lite-on DVD drev via USB, Jeg har
prøvet et par forskellige BSD udgaver (pfSense, Live udgaven af
FreeBSD 6.2) , men alle med samme resultat. Boot'et stopper næsten med
det samme den begynder at spinde med "hjulet".

Findes der nogle muligheder for at påvirke boot så det vil virke på
denne hardware?
Er der nogen der har fået FreeBSD op at køre på en Lex Light?

Jeg har ikke prøvet med andre DVD drev, da jeg ikke lige ligger inden
med andre, men det kan selvfølgelig være grunden.

Findes der en måde at lave et Compact Flash image der vil kunne bruges
i boxen?

Beklager en masse spørgsmål, men jeg håber at I kan hjælpe mig til at
komme over "to the right side" ;-)

cheers
Dennis