Oversigt over grupper - hvor?

From: Jan Gundtofte-Bruun (none@jan.bsdforums--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 12 Jul 2006 - 12:55:35 CEST

Date: Wed, 12 Jul 2006 12:55:35 +0200
From: Jan Gundtofte-Bruun <none@jan.bsdforums--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@BSD-Dk.dk
Subject: Oversigt over grupper - hvor?

Her kommer jeg endnu engang med et newbie-spørgsmål... :)

Jeg har ledt vidt og bredt, men kan ikke finde nogen oversigt og/eller
forklaring på, hvilke grupper giver adgang til hvad. Det må da findes et
sted? -- Eller også et det på tide at det bliver skrevet!

Jeg har for længst fundet ud af, at 'wheel' giver adgang til at bruge
'su'. Det er jo ikke just logiskt, men jeg har fundet historien bag og
så giver det (lidt) mere mening.

Men hvad med 'operator'? Den burde efter sigende give brugere adgang til
cdrom osv, men det lader ikke til at virke.

Jeg har altså 2 ting her -- et ønske om at finde en gruppeoversigt samt
at få linket til den fra The Handbook, og så vil jeg også gerne vide
hvordan man giver brugere adgang til cdrom'en (så man kan spille cd'er
med fx. KsCD).

Jan
-- 010\001\111 --