Re: Charset i Mutt

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 04 Jul 2006 - 22:48:40 CEST

Date: Tue, 4 Jul 2006 22:48:40 +0200
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Charset i Mutt

Morten Juhl Johansen wrote:
> Jeg har siddet og leget lidt med Mutt, som jeg jo gør en gang imellem.
> Jeg har for første gang installeret den på FreeBSD.
> Men jeg kan ikke få charsættet til at makke ret. Jeg har ganske vist
> indskrevet det i .muttrc med
> set charset = 'utf-8'
> - og forsøgt mig med iso-8859-1 og iso-8859-15.
> Som jeg forstår det, skal den override terminalsettings, som jeg i
> øvrigt ikke er sikker på hvad er.

I min har jeg:
  set charset="iso-8859-1"

Og det fungerer fint.
Jeg har smidt hele min muttrc her, for det tilfælde at det måske
er noget andet der er problemet (ja, den trænger til en grundig
oprydning).
  www.batmule.dk/tmp/muttrc

          Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---