Re: Installation af FreeBSD 5.3

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 24 Sep 2004 - 21:47:15 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Installation af FreeBSD 5.3
Date: Fri, 24 Sep 2004 21:47:15 +0200
To: bsd-novice@bsd-dk.dk

On 24/9-2004, at 20.31, Avalanic wrote:

> Hej Flemming
>
> Desværre var der ikke nogle af forslagene der virkede?
> Jeg fandt en post på et forum hvor der blev forslået at man
> skulle starte op med ACPI disabled. Det prøvede jeg så,
> hvilket endte ud med Kernel Trap 9 ?! (noget med cpuid=0 og
> apic id =0).
>
> Der er ikke de store muligheder for at pille i BIOSén, men
> jeg har deaktiveret alt jeg kan. Der er kun ét PCI kort i
> maskinen, et Intel netkort. USB er deaktiveret.
>
> Andre gode forslag?
Ja, prøv med 5.2.1?

Jeg er selv FreeBSD newbie og da jeg skulle bruge en FreeBSD
for nyligt til noget JAVA hentede jeg mini-inst ISO'en og den
virkede fint.

Var der en speciel grund til at gå direkte til 5.3?

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000