Re: Installation af FreeBSD 5.3

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 24 Sep 2004 - 18:20:05 CEST

Date: Fri, 24 Sep 2004 18:20:05 +0200
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Installation af FreeBSD 5.3

Avalanic wrote:
> Jeg forsøger at få installeret en FreeBSD 5.3 box (min første installation),
> men undervej crasher den.
>
> Jeg har brændt de ISO filer som ligger på FTPén (alle 4), og forsøger at
> boote
> fra disc 1.
>
> Systemet booter fint op og viser en menu med nogle valgmuligheder fra 1 - ?
> ,
> hvor default er nr. 1 (Boot FreeBSD...). Installationen forsætter med at
> indlæse, men stopper efter følgende linje:
>
> acd0: CDRW <LITE-ON.. bla bla bla.. > at ata1-master UDMA33

> [...]

+ Slå alt det du kan fra i BIOS.
+ Sæt "PnP OS" til no.
+ Sørg for at USB får tildelt en IRQ eller er slået fra i BIOS
+ Studer boot informationerne fra BIOS. Minimer antallet af
  enheder der deler en IRQ.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---