Re: Hjælp til installation af OpenBSD 3.6-release

From: Lars Sommer (none@lasg--lasg.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 29 Oct 2004 - 23:59:04 CEST

Date: Fri, 29 Oct 2004 23:59:04 +0200
From: Lars Sommer <none@lasg--lasg.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hjælp til installation af OpenBSD 3.6-release

"This means that on some older i386 systems, the root partition must be
completely within the first 504M, but newer computers may have limits of
2G, 8G, 32G, 128G or more. It is worth noting that many relatively new
computers which support larger than 128G drives actually have BIOS
limitations of booting only from within the first 128G. You can use
these systems with large drives, but your root partition must be within
the first 128G."

Det vil sige, hvis det er en meget gammel i386-box, er det muligt, men
hvis din BIOS ellers er bare relativt ny, kan den fint klare det, hvis /
  bare er max. 128G

Min egen er 1G, det er ganske fint efter min mening.

--
Lars Sommer - LaSG
http://LaSG.dk

Anders Søndergaard wrote: > Kære bsd-dk. > > Jeg har nu valgt at jeg vil have OpenBSD installeret på min "server". > > Jeg har kigget installationsvejledningen igennem, og der er lige en ting > jeg undrer mig over. > > På http://www.openbsd.org/faq/faq14.html#LargeDrive > står der at ens root partition ikke må være større end 504 MB. > > > Gælder det kun for ældre systemer, eller kan OpenBSD bare ikke > håndtere en boot partition på mere end 504 MB? > > Mit system kan ellers sagtens boote Linux Slackware med en 10 GB root > partition (jeg var vant til windows da jeg fdiskede...) > > > Jeg kan sagtens klare mig med en root partition mindre end 504 MB > (iflg. guiden), > men jeg synes bare det lyder lidt underligt. > > > Med venlig hilsen > Anders Aspegren Søndergaard > >