Re: Nybegynders valg

From: Anders Søndergaard (none@andersas--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 03 Oct 2004 - 14:24:01 CEST

Date: Sun, 3 Oct 2004 14:24:01 +0200
From: Anders Søndergaard <none@andersas--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Nybegynders valg

On Sun, 3 Oct 2004 13:28:46 +0159, Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Jeg synes nu det er nemt at finde noget om BSD, forslag:
> http://www.dk.freebsd.org/handbook/ -- supergod dokumentation
> http://openbsd.mongers.org/faq/ -- OpenBSDs handbook ækvivalent
> http://www.google.com/bsd -- rart supplement til std. search

Jeg mente nu bare om forskellene mellem de forskellige bsd'er.
Jeg har været inde på de fleste af de sider.

> [...]
> andre features.
>
> Og så at man lader være at køre sårbar software, patcher hurtigt efter
> at patches er tilgængelige etc. etc. ...
>
> Jeg kan ikke huske min server der kører OpenBSD-stable nogensinde er
> crashet uden det har været at hardwareproblem (dårlige IDE kabler, RAM
> og død disk har jeg været igennem).
>
> Jeg har indimellem, bla. nu, kørt FreeBSD 5.x som workstation, samme
> stabilitet gælder her.
>
> Der er sikkert forskelle i stabiliteten mellem FreeBSD og OpenBSD, men
> til mit brug har jeg aldrig kunnet få den forskel frem.

Ok, det var som jeg havde "frygtet". Der er ikke stor forskel.
Nu er jeg endnu nærmere en plat eller krone beslutning *argh* :-)

> Det er meget generende at du har samme navn som et af vores
> bestyrelsesmedlemmer, kan du ikke ændre det? ;-)

Hmm. Nej. Men jeg hedder Aspegren til mellemnavn, det kan jeg så håbe
Anders ikke også hedder ;)

Men i hvert fald tak skal du have, det var rart at få bekræftet det
jeg troede om forskellene (eller rettere mangel på samme...).

Med venlig hilsen
Anders _A_ Søndergaard

--
Nogen der vil have gmail? jeg har 5 invitationer at dele ud af.