Re: Postfix problem

From: Erik Nordström Andersen (none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Nov 2004 - 02:02:05 CET

Date: Tue, 02 Nov 2004 02:02:05 +0100
From: Erik Nordström Andersen <none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Postfix problem

Tak for svaret.

Phil Regnauld wrote:
> On Mon, Nov 01, 2004 at 06:43:15PM +0100, Erik Nordström Andersen wrote:
>
> Har det fungeret før ?
> Hvad siger mailloggen ?
> sockstat | grep :25

Jeg har nu fulgt http://www.postfix-book.com/debugging.html, så jeg er
ret sikker på at opsætningen er god nok.

> Er det en TDC ADSL ?

Nej. Men det er Tele2 - og jeg fandt lige følgende på deres hjemmeside :-(

> Er alle porte åbne?
>
> Nej, port 25 er lukket. Vi tilbyder, at du gratis kan benytte
> mail-relay.tele2adsl.dk som sekundær mailserver og dermed alligevel
> få din egen mailserver. Den skal i praksis sættes på som MX record
> med lavere prioritet."

Jeg troede ellers mailserveren virkede tidligere, men jeg havde kun
testet ved at sende mail via smtp.tele2adsl.dk, som åbenbart omgår port
25-spærringen...

Jeg vil gerne opnå at være list server for lists.vandreklub.dk, som er
et virtual domain på littlebit.dk. Men jeg kan ikke lige gennemskue om
det kan lade sig gøre ud fra Tele2s svar.

Mvh Erik