Re: Kunsten at vælge

From: Peter Larsen (none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 01 Jun 2004 - 17:12:03 CEST

From: Peter Larsen <none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Kunsten at vælge
Date: Tue, 1 Jun 2004 17:12:03 +0200

http://www.opengroupware.org/en/index.html

> Jeg har kigget en del på OpenBSD, men jeg synes ikke rigtigt at jeg kan
> finde en port som ville egne sig som POP3/SMTP server? Jeg er nybegynder
> inden for *BSD men altid frisk på at lære noget nyt.

opengroupware er meget mere end smtp/pop3/imap.. men kig på det.. overvej også
at se på www.freebsd.org - min erfaring er at freebsd nok er bedre til
nybegyndere.. gå efter en version 4.10 (men okey, hvis du har openbsd oppe,
så bliv bare der..)

> Findes der en port som kan bruges til hosting af email (flere domæner)
> som er sikker? Sikkerhed betyder ALT !.

se på www.postfix.org - den er tilsyneladende det de fleste her vil vælge.. De
hedder MTA'er allesammen.

> Har kigget lidt på qmail og sendmail men jeg kan ikke lige se om de kan
> bruges til mange domæner?

det kan de..

> Håber at jeg ikke træder på nogle regler ved at sende et privat/firma
> spørgsmål til denne liste.

novice listen er beregnet til folk som mest har nybegynder spørgsmål, ikke om
det er et firma/person eller lign ;)

btw.. velkommen..

--
regards, Peter Larsen