NEWBIE opsætning af firewall med FreeBSD 4.9

From: Martin Mathiassen (none@martin.mathiassen--dansikring.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 12 Feb 2004 - 10:16:57 CET

To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: NEWBIE opsætning af firewall med FreeBSD 4.9
From: Martin Mathiassen <none@martin.mathiassen--dansikring.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 12 Feb 2004 10:16:57 +0100

Hej
jeg er meget ny i BSD verden
og vil gerne lave en firewall
har installeret FreeBSD 4.9
på 200mhz 64mb ram 6,5GB hd
7 interfaces
fxp0 WAN 192.168.1.2
xl0 LAN1 192.168.66.1
fxp1 LAN2 192.168.2.1
dc0 DMZ1 10.0.1.1
dc1 DMZ2 10.0.2.1
dc2 DMZ3 10.0.3.1
dc3 DMZ4 10.0.4 1

grundet dette er fordi jeg har en hardware firewall foran men den
understøtter kun 10 stk noder og det løber man hurtig tør for
så derfor vil jeg havde en firewall for så ser min firewall det som kun 1
ip
først vil jeg gerne kunne komme fra alle interfaces til WAN og ud på
nettet
så hvis der er en der er frisk på at vise mig vejen hvor jeg skal går i
gang henne vill dette modtages med kyshånd
har enabled gateway

Med venlig hilsen
With regards
Martin Mathiassen