Re: problem med .profile

From: Lasse Stig Thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 08 Feb 2004 - 00:16:37 CET

Date: Sun, 08 Feb 2004 00:16:37 +0100
From: Lasse Stig Thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: problem med .profile

Lasse Stig Thomsen wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg har et problem med min lille OBSD 3.4 (i386) box. Jeg har pludselig
> her til aften ikke mulighed for at afvikle nogle af programmer i /sbin/
> uden først at skrive /sbin/mount fx. Min første indskydelse var at
> .profile er blevet grim, men den ser således ud:
>
> # $OpenBSD: dot.profile,v 1.3 2002/06/09 06:15:15 todd Exp $
> #
> # sh/ksh initialization
>
> PATH=$HOME/bin:/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin:/usr/local/bin:/usr/local/sbin:/usr/games:.
>
> export PATH HOME TERM
> [...]

Det ovenstående sker hvis jeg logger ind via XDM går jeg ud i konsolen
og logger ind så virker det ganske fint. Brug X en anden fil til at
tjekke path eller?

Slår jeg xdm fra og starter X op via konsollen kan jeg også fint bruge
programmer fra /sbin uden at skrive stien der til. Hvad kan fejlen være?

MVH: Lasse Stig Thomsen