problem med .profile

From: Lasse Stig Thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 07 Feb 2004 - 23:06:33 CET

Date: Sat, 07 Feb 2004 23:06:33 +0100
From: Lasse Stig Thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: problem med .profile

Hejsa.

Jeg har et problem med min lille OBSD 3.4 (i386) box. Jeg har pludselig
her til aften ikke mulighed for at afvikle nogle af programmer i /sbin/
uden først at skrive /sbin/mount fx. Min første indskydelse var at
.profile er blevet grim, men den ser således ud:

# $OpenBSD: dot.profile,v 1.3 2002/06/09 06:15:15 todd Exp $
#
# sh/ksh initialization

PATH=$HOME/bin:/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin:/usr/local/bin:/usr/local/sbin:/usr/games:.

export PATH HOME TERM
Jeg bruger ksh som shell. hvis jeg skifter over til csh så kan jeg fint
afvikle de programmer som ligger i /sbin uden at skrive hele stien til
det. Men jeg vil meget gerne holde fast i at bruge ksh som shell, så
hvad kan jeg gøre for at rette op på dette?

Google giver mig blot at min .ksh fil ser rigtig ud.

MVH: Lasse