hdparm til openbsd?

From: Lasse Stig Thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Aug 2004 - 23:48:12 CEST

Date: Thu, 05 Aug 2004 23:48:12 +0200
From: Lasse Stig Thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: hdparm til openbsd?

Hejsa.

Jeg har ikke før haft behov for at tune mine hdd specielt under openbsd
da den blot leger router for mig, men da den eneste larmende del i min
maskine er harddisken kunne jeg godt se det smarte i at kunne spinne min
harddisk ned når jeg ikke har behov for min router, da støjen så vil
være helt væk.

Men jeg har ikke kunne finde ud af en måde at gøre det, under linux har
jeg hdparm der kan klare tricket, men jeg har endnu ikke kunne finde en
måde at gøre det under openbsd. jeg har tjekket på openbsd.org og via
google, men intet har givet noget brugbart.

Så hvis nogen her kan fortælle mig hvordan jeg suspender min disk,
manuelt, så vil jeg gerne lige høre det.

MVH: Lasse Stig Thomsen.