Mount password problematik

From: Morten Kjaer Nielsen (none@morten--gummiand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 27 Sep 2003 - 20:23:23 CEST

Date: Sat, 27 Sep 2003 20:23:23 +0200
From: Morten Kjaer Nielsen <none@morten--gummiand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@BSD-Dk.dk
Subject: Mount password problematik

Hej!

Smed den her i dk.edb.system.unix for en lille uge siden, desværre kom der ikke noget svar, så nu prøver jeg her, med et håb :-)

Jeg har en freebsd dåse som mounter et drev på en windows2000 server, men alt går ikke som jeg gerne vil..

Når jeg fyre

mount_smbfs -I 192.168.1.100 //LUSERNAME@WINDOWSSERVER/windows-share /mnt/windo

af, kommer den og spørger om password, det skriver jeg så pænt ind og vupti der er mountet.
Men jeg vil gerne have det password automatiseret så jeg ikke skal skrive det når der mountes, så læser jeg i MAN siderne at jeg skal lave /usr/local/etc/nsmb.conf, det gør jeg så med følgende indhold:

[default]
workgroup=WORKGROUP

[WINDOWSSERVER]
addr=192.168.1.100

[WINDOWSSERVER:LUSERNAME]
password=KODEN

Men den kommer stadig og spørger om password når jeg mounter med ovenstående, hvad er det lige jeg har overset?

--
Hygge
Morten, anden er løs... http://vWv.gummiand.dk/