Re: OpenSSH

From: Dennis Kjær Jensen (none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 20 Sep 2003 - 11:29:52 CEST

From: Dennis Kjær Jensen <none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: OpenSSH
Date: Sat, 20 Sep 2003 11:29:52 +0200

>Jeg har for nylig læst at der er fundet en fejl I OpenSSH. Hvilket man
>selvfølgelig lige tjekker sin server for - og jeg fandt ud af den er
sårbar!
>Jeg har kørt CVS for at opdatere mit ports træ - og kørt portupgrade.
Men
>syntes stadig ikke at der er sket noget med sshd.
Det er fordi sshd er en del af base-systemet og ikke en port du har
installeret manuelt.

>Så mit spørgsmål er: hvordan man opdatere man sin sshd? Der er tale om
>FreeBSD 4.8
>Jeg har et par servere som jeg kun kan få adgang til via ssh - så jeg
er
>lidt bange for at miste forbindelsen :)

Der er en mini-guide i den advisory der blev sendt ud på
freebsd-security listen, men hvis du ikke er helt tryg ved at kompilere
stumper af systemet og installere dem er den mest sikre vej nok at lave
en cvsup af src-all, kompilere det hele og installere det.
Der er en beskrivelse af hvordan du bærer dig ad på
http://freesbee.dk/howtos/SiGNOUT/cvsup.html

>Ronni Jørgensen

... Dennis