Re: OpenSSH

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 20 Sep 2003 - 11:22:07 CEST

Date: Sat, 20 Sep 2003 11:22:07 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: OpenSSH

On 2003.09.20 11:05:50 +0200, Ronni Jørgensen wrote:

> Jeg har for nylig læst at der er fundet en fejl I OpenSSH. Hvilket man
> selvfølgelig lige tjekker sin server for - og jeg fandt ud af den er sårbar!
> Jeg har kørt CVS for at opdatere mit ports træ - og kørt portupgrade. Men
> syntes stadig ikke at der er sket noget med sshd.

OpenSSH er en del af base systemet, så den bliver ikke opdateret af
portupgrade (med mindre du selv har installeret en OpenSSH port ud over
den OpenSSH der er i base systemet).

> Så mit spørgsmål er: hvordan man opdatere man sin sshd? Der er tale om
> FreeBSD 4.8

Se security advisoriet:
ftp://ftp.freebsd.org/pub/FreeBSD/CERT/advisories/FreeBSD-SA-03:12.openssh.asc

> Jeg har et par servere som jeg kun kan få adgang til via ssh - så jeg er
> lidt bange for at miste forbindelsen :)

Du kan sagtens opgradere SSH remote uden at du mister forbindelsen, du
skal bare gøre det rigtigt (f.eks. som forslået i SA-03:12).

--
Simon L. Nielsen
FreeBSD Documentation Team