Re: ftpd

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 14 Sep 2003 - 02:00:46 CEST

Date: Sun, 14 Sep 2003 02:00:46 +0200
Subject: Re: ftpd
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk

On søndag, sep 14, 2003, at 01:42 Europe/Copenhagen, Lasse Thomsen
wrote:

> Lige en ting mere.
>
> Hvis jeg sætter det op til at bruge scp, så kommer de vel til at kunne
> logge ind på min box og lege med en shell.
>
> Eller kan man godt lave scp via en shell der hedder /bin/false så længe
> man smidder den i /etc/shells? og dermed undgå login.
Der findes mange muligheder - SSH kan konfigureres til kun at ville
udføre
bestemte kommandoer osv.

Kig på mansiden og på google - alt efter hvad du vil :-)

Det er ret fleksibelt

Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000
www.security6.net - IPv6, sikkerhed, netværk og UNIX