Re: Hvilken printer

From: Anders Soendergaard (none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Sep 2003 - 10:16:21 CEST

Subject: Re: Hvilken printer
From: Anders Soendergaard <none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Date: Tue, 02 Sep 2003 10:16:21 +0200

On Mon, 2003-09-01 at 13:19, ext Torben Sørensen wrote:
> Hvor kan jeg finde en liste over understøttede printer i FreeBSD?
I princippet kan du bruge alle de printere som du kan slutte
til parallel porten (og vist nok også visse USB printere).
FreeBSD er ligeglad med hvad du slutter til af printere,
den skaber bare forbindelsen.

Derimod er det vigtigt at det software du bruger til at
kommunikere med printere med kender printerens sprog.

Jeg har prøvet CUPS som fungerede nogenlunde, bortset fra
at jeg ikke kunne få den til at køre i 1200DPI. APS filter,
som jeg skiftede til, fungerer helt perfekt og kender en
række af de populære printere. (Eller rettere Ghostscript gør...).

Vælg en Postscript printer hvis du har råd. Eller en PCL printer.
Disse 2 er nok de mest understøttede på alle platforme.

Mvh,

--
/Anders