Re: Hvilken printer

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Sep 2003 - 09:58:34 CEST

Date: Tue, 2 Sep 2003 09:58:34 +0200
Subject: Re: Hvilken printer
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk

On mandag, sep 1, 2003, at 13:19 Europe/Copenhagen, Torben Sørensen
wrote:

> Hej folks
>
> Jeg står overfor snart at skulle udskifte printeren her hjemme men det
> er ærligtalt meget længe siden (læs: år) jeg har kigget efter en
> printer.
> Hvor kan jeg finde en liste over understøttede printer i FreeBSD?
FreeBSD understøtter ingen printere, desværre ;-)

Du skal sikre dig at den port du har tænkt dig at bruge er understøttet
af FreeBSD
- jeg aner ikke om USB printere virker fint med Free - har ikke prøvet

Derefter vil jeg anbefale at du kigger på http://www.apsfilter.org
og http://www.linuxprinting.org/
- den sidste er det bedste sted IMHO at finde ud af supporten på
bestemte printere

Du vil jo formentlig skulle bruge ghostscript til at konvertere
PostScript output
(fra enscript, openoffice, LaTeX, ...) til et format som din printer
forstår
- medmindre du køber en PostScript printer med netværksadgang

Under alle omstændighed skal du gå langt uden om win-printere, hvor der
er
sparet på elektronikken, men lagt mere i driveren - som så kun fås til
gængse
windows for tiden

Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000
www.security6.net - IPv6, sikkerhed, netværk og UNIX