Re: deinstall

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 21 May 2003 - 12:44:57 CEST

Date: Wed, 21 May 2003 12:44:57 +0200
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: deinstall

Lars Pontoppidan wrote:
> FreeBSD 4.8.
> Jeg har installeret nogle programmer fra ports ved kommandoen
> make install clean.
> Hvordan afinstallerer man programmerne igen. Jeg vil gerne af med alle de
> filer, som make install her genereret.
> make deinstall fjerner ikke noget, så vidt jeg kan se.
> Hvordan fjerner man programmer igen ????

En metode, der virker uanset om det er et port eller en pakke der
er installeret, er at bruge 'pkg_info' til at få en liste af alle
de programmer, der er blevet installeret i formatet:
  navn beskrivelse
og derefter bruge 'pkg_delete navn' for at fjerne programmet.
F.eks:
  fj ~ 9> pkg_info | fgrep bash
  bash-2.05b.004 The GNU Bourne Again Shell
  fj ~ 10> pkg_delete bash-2.05b.004
  fj ~ 11>

          Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---