Re: deinstall

From: Dennis Kjær Jensen (none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 21 May 2003 - 12:43:24 CEST

From: Dennis Kjær Jensen <none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: deinstall
Date: Wed, 21 May 2003 12:43:24 +0200

> FreeBSD 4.8.
> Jeg har installeret nogle programmer fra ports ved kommandoen
> make install clean.
> make deinstall fjerner ikke noget, så vidt jeg kan se.
> Hvordan fjerner man programmer igen ????

pkg_info kan vise dig hvad der er installeret og pkg_delete kan fjerne
dem igen
Det er bl.a. praktisk hvis du har opdateret ports træet efter du har
installeret applikationer.
Jeg kan også anbefale at du kigger på portupgrade der ligger under
/usr/ports/sysutils/portupgrade til at vedligeholde de installerede
ports

... Dennis