Re: Hjælp til C shell program

From: Hack Kampbjorn (none@bsd-novice--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 19 May 2003 - 18:59:21 CEST

Date: Mon, 19 May 2003 18:59:21 +0200
From: Hack Kampbjorn <none@bsd-novice--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hjælp til C shell program

Torben Sørensen wrote:
> Hej folks
>
> Jeg er ved at lave et csh script til installation af standard maskiner, så

Lad være, skriv det i sh istedet:
http://www.faqs.org/faqs/unix-faq/shell/csh-whynot/

> jeg kan kopiere et script ind på en freebsd box og bare køre scriptet,
> hvorefter maskinen har nogle standard applikationer.
> Mit spørgsmål er:
> Jeg vil gerne læse linien: "PORTNAME=cvsup" fra Makefile... hvordan?? (se
> nedenfor)

Lige som du ville gøre det i et alm. shell, på OpenBSD:
$ make show VARNAME=DISTNAME -f $PORTSDIR/security/cyrus-sasl2/Makefile
cyrus-sasl2-2.1.12

Der findes nok noget lignende for FreeBSDs port filer.

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Hack Kampbjørn