Re: Hjælp til C shell program

From: Simon L. Nielsen (none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 19 May 2003 - 18:36:56 CEST

Date: Mon, 19 May 2003 18:36:56 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hjælp til C shell program

On 2003.05.19 12:33:50 +0200, Torben Sørensen wrote:
> Hej folks
>
> Jeg er ved at lave et csh script til installation af standard maskiner, så
> jeg kan kopiere et script ind på en freebsd box og bare køre scriptet,
> hvorefter maskinen har nogle standard applikationer.
> Mit spørgsmål er:
> Jeg vil gerne læse linien: "PORTNAME=cvsup" fra Makefile... hvordan?? (se
> nedenfor)

Nu er csh ikke voldsomt godt til scripting (normal bourne shell, perl e.l.
synes jeg er en del bedre)... men

Den nemmeste måde at læse en variabel fra en makefile er at bruge make
selv som f.eks. :

portnavn=`/usr/ports/net/cvsup && make -V PORTNAME`

eller noget i den stil. Du kan self. også bruge grep, sed osv.

--
Simon L. Nielsen