Re: X window

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 Mar 2003 - 10:23:10 CET

Date: Fri, 28 Mar 2003 10:23:10 +0100
Subject: Re: X window
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk

On fredag, mar 28, 2003, at 10:10 Europe/Copenhagen, lars pontoppidan
wrote:

> Hej Axel
>
> Jeg er absolut nybegynder hvad FreeBSD angår. Jeg forsøger at lave en
> arbejdsstation på en gammel PC med en pentium speedet op til 200 MHz
> og med
> en 1.2 GB harddisk. Skærmkortet er et gammelt Cirrus GD 5446 og
> skærmen en
> lige så gammel 15" KTC, som jeg ikke ved noget som helst om, så jeg
> ekeperimenterer mig frem, og havde bl.a. fundet ud af, at skærmen kan
> klare
> 1024x768 med en farvedybde på 16 bit og en vertikal refresh på 70 Hz
> [...]
old skool folk som mig bruger ofte stadig 'xf86config'
det er textmode, men den kan det man skal, og så taster
man sin monitors frekvens område direkte ind
eksempelvis 50-100 og så kører det som regel super

evt. kan man gå ind og kigge i XF86Config filen efterfølgende
og fjerne de opløsninger som X vælger, således at den fremover
vælger en med en anden opløsning/frekvens
- sætte default til 16 bit farve osv.

Henrik Lund Kramshøj, hlk@kramse.dk
Freelance consultant seeking work, see www.security6.net