Re: Hvor ligger syslog som default?

From: Allan Jensen (none@unik1971--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 24 Jul 2003 - 17:23:56 CEST

From: "Allan Jensen" <none@unik1971--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvor ligger syslog som default?
Date: Thu, 24 Jul 2003 15:23:56 +0000

> [...]
>Subject: Re: Hvor ligger syslog som default?
>Date: Thu, 24 Jul 2003 09:45:06 +0200
>
>Allan Jensen

>servers
>ligger
>mit
>
> man syslog.conf. Se også /etc/syslog.conf.

>2
>
> For en squid + logs, vil jeg gøre:
>
>disk 1 /
>disk 1 /usr
>disk 1 /var
>disk 1 /data
>
>disk 2 /var/log
>disk 2 /squid (symlinked til /usr/local/squid)

Hvad mener du med "/squid (symlinked til /usr/local/squid)"?
Kan jeg ikke bare oprette 3 partioner på disk 2 som hedder:

/usr/local/squid/cache
/usr/local/squid/logs
/var/log

> Til /usr/local/squid kan det anbefales mount -o noatime for hurtigere
> performance.

Hvad betyder "mount -o noatime"?
Jeg har læst mig frem til at det er noget med tuning af diske, men mere stod
der heller ikke. Hvor skal jeg skrive det henne?

Allan.

Få gode tilbud direkte i din mailbox http://jatak.msn.dk