Re: MySQL installation.....

From: Hack Kampbjorn (none@bsd-novice--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 25 Jan 2003 - 16:32:38 CET

Date: Sat, 25 Jan 2003 16:32:38 +0100
From: Hack Kampbjorn <none@bsd-novice--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: MySQL installation.....

Mikael Syska wrote:
> Hej folk i den anden ende...
>
> Endelig har jeg fået mig taget sammen til at prøve den nye OpenBSD
> 3.2 på en af mine maskine, som før kørte noget Windoze 2000 server
> :-)..... men ville hellere prøve OBSD da det er sjovere at lege
> med....

Velkommen til klubben 8-)

> (Alt installeret fra ports) Jeg har fået installeret Apache 1.3.x med

Apache kommer med i base, har du installeret en andet apache?

> PHP, og det virker helt som det skal ingen problemer der....min
> problem er bare at jeg fatter nada af hvad der sker når jeg
> installere /ust/ports/databases/mysql/, bruger "make install" aner
> ikke hvor den ligger de start filer og alt andet, er totalt lost,
> håber der er nogen der enten har haft samme problem som jeg hjælpe
> mig, eller bare nogen som ved hvad jeg skal gøre for at få det til at
> virke....

make install laver først en package som så installeres med pkg_add. Se
ports(7), pkg_add(1) og pkg_info(1).

Dit problem er nok at du forventer mere af make install en hvad det gør.
OpenBSD ports ændrer ikke på filer i /etc, allere høst bliver en default
konfigurationsfil installeret hvis der ikke findes en i forvejen og evt.
en bruger og gruppe tilføjet til systemet. Du skal selv starte serveren
og rette i /etc/rc* filerne hvis mysql skal startes automatisk.

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Hack Kampbjørn