Re: lilo+bsd?

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 10 Jan 2003 - 20:44:09 CET

Date: Fri, 10 Jan 2003 20:44:09 +0100
Subject: Re: lilo+bsd?
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk

On fredag, jan 10, 2003, at 18:33 Europe/Copenhagen, martin gustafsson
wrote:

> Ja, nu har jag också installerat BSD. FreeBSD4.0 för att vara extakt.
> Jag lade hela härligheten på första partitionen på min andra ide-disk.
> Nu till problemet. Hur bootar jag?
> Jag har sedan tidigare Linux installerat på min primära disk och valde
> att inte installera BSDs bootloader utan skall istället försöka
> konfigurera lilo till att boota BSD.
> Hur gör man?
Jeg synes jeg kan huske at der er

other=/dev/hda4
        label=openbsd
        table=/dev/hda
noget i den stil

samme som du ville bruge til Windows

BSD'erne lægger en bootsector i starten af deres partition, eller kan
lægge en
MBR til samme formål

Det jeg vil foreslå er derfor:
MBR=LILO

+----LILO--- Linux

|----BIOSBOOT---boot---OpenBSD

eller
MBR=BSD bootloader

+---LILO---- Linux

|----BIOSBOOT---boot---OpenBSD

erstat selv OpenBSD med anden BSD
og LILO med GRUB eller andet efter behag :)

Det er efter smag og behag man lægge LILO eller en BSD bootselector i
MBR
- tidligere brugte jeg altid Windows NT bootloader, fordi den havde
menu med
pil op/ned funktionalitet

Henrik Lund Kramshøj
hlk@kramse.dk / hlk@inet6.dk