Pludselig ændring af superuser-pass

From: Christian Kjær Kjeldsen (none@CeeCay--uptimes.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 14 Feb 2003 - 23:39:37 CET

From: Christian Kjær Kjeldsen <none@CeeCay--uptimes.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Pludselig ændring af superuser-pass
Date: Fri, 14 Feb 2003 23:39:37 +0100

Hej
Min box kører FreeBSD 4.7 stable, Apache 1.3.2.7, PHP 4.3
og MySQL 3.23.55. Dette er der ikke noget galt med, og boxen
starter uden problemer gang på gang. Jeg er så kommet til at
gøre en enkelt mappe (/usr/local/www/) World Writable, og
derefter kan jeg ikke logge ind som root eller superuser. Pass er
simpelthen ikke gyldigt længere. Jeg kan sagtens logge ind som
alm. user, men mit su-pass duer ikke mere.

Boxen er ikke på internettet, og efter en geninstallering af hele
systemet, har jeg netop genskabt samme senarie. Er der nogen
der kan fortælle mig hvad der sker, og en evt. løsningsmodel?

Mvh.
Christian Kjær Kjeldsen
ceecay@ceecay.dk
ICQ: 21489886