Re: DNS-problemer (5+ minutter om at hente fx. politiken.dk)

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 02 Feb 2003 - 18:17:33 CET

Date: Sun, 2 Feb 2003 18:17:33 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: DNS-problemer (5+ minutter om at hente fx. politiken.dk)

Bjarne Wichmann Petersen wrote:
> Jeg har store problemer med visse sites, hvor det tager evigheder at hente
> indholdet. Browseren (Phoenix, Mozilla, Konq) låser for al anden transport
> indtil den har fået resolved typisk *.doubleclick.net.
>
> Jeg har fulgt anvisningerne i
> <http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/dns.html> til at
> lave en dns-cache, men det har ikke løst noget... er dog ikke 100% sikker på
> at jeg har en dns-cache oppe og køre (hvordan tjekker jeg det? ... og hvor
> gemmer bind sine cache-informationer?).

> [...]

Det at din maskine bruger dkiftende porte til at lave requests
fra tyder på at den ikke bruger din cache.
Indeholder din /etc/resolv.conf en linje af formen:
  nameserver 127.0.0.1
Uden andre nameserver linjer?

Har du genstartet dine klienter efter du rettede det?

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---