DNS-problemer (5+ minutter om at hente fx. politiken.dk)

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 02 Feb 2003 - 13:20:32 CET

From: Bjarne Wichmann Petersen <none@bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: DNS-problemer (5+ minutter om at hente fx. politiken.dk)
Date: Sun, 2 Feb 2003 13:20:32 +0100

Hej

Jeg har store problemer med visse sites, hvor det tager evigheder at hente
indholdet. Browseren (Phoenix, Mozilla, Konq) låser for al anden transport
indtil den har fået resolved typisk *.doubleclick.net.

Jeg har fulgt anvisningerne i
<http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/dns.html> til at
lave en dns-cache, men det har ikke løst noget... er dog ikke 100% sikker på
at jeg har en dns-cache oppe og køre (hvordan tjekker jeg det? ... og hvor
gemmer bind sine cache-informationer?).

Hvad jeg godt kunne tænke mig var en mulighed for at slippe for de irriterende
lock-ups, men har ikke den fjerneste idé om til hvad jeg kan gøre og hvorfor
doubleclick.net og andre sites er så svære at resolve.

Jeg har attached et tcpdump af port 53, som kører fra jeg starter konq til
konq er helt færdig med at hente politiken.dk.

Er der nogle dns/tcp-kyndige som gøre mig lidt klogere på hvad det er der
sker?

Mvh
Bjarne

--