Re: ipfilter openbsdrouter router/gateway

From: Lasse Stig Thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 25 Aug 2003 - 18:21:47 CEST

Date: Mon, 25 Aug 2003 18:21:47 +0200
From: Lasse Stig Thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "bsd-novice@bsd-dk.dk" <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: ipfilter openbsdrouter router/gateway

> et gæt;
> Det skulle vel ikke være fordi den adresse dhcpserveren vil give er i samme
> net som den du vil have på indersiden?

Tjooo det kunne virke sådan, jeg gav det interne netkort en anden ip 193.168.1.2 og nu kan jeg pinge google. Dog kan jeg ikke få fat i det interne netkort via mine klienter. Så jeg må stadigvæk have gjort en smule forkert i forhold til opsætningen af det. (eller så skal jeg lige tjekke om der overhovedet er adgang til det netkort via ssh fra mine klienter)