Re: print via samba

From: Lasse Stig Thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 24 Aug 2003 - 13:52:43 CEST

Date: Sun, 24 Aug 2003 13:52:43 +0200
From: Lasse Stig Thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "bsd-novice@bsd-dk.dk" <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: print via samba

> On lørdag, aug 23, 2003, at 21:07 Europe/Copenhagen, Lasse Stig Thomsen
> wrote:
> Jeg vil foreslå at du eventuelt opretter dine printere som Standard
> postscript med LPD
> Iæsr hvis det kun er et mindre antal klienter.
>
> Dvs installerer de "udvidede printer værktøjer" på Windows 2000
> - søg efter LPD i hjælpen for instruktioner til dette.
>
> Derved kan du tilføje en port når du installerer ny printer på W2K
> - som så skal have IP adresse og kønavn på din UNIX maskine.
>
> Så tilføjer du dine maskiner til /etc/hosts.lpd og så kan de printe :-)

> [...]

Hejsan.

Jeg har gjort som du forslog og det ser da også ud til at gå den rigtige vej da jeg nu får en fejlmeddelse når jeg prøver at printe fra win2k klienten.
Den skriver:
master lpd[5291]: dual.afrolem.dk
master lpd[5291]: lost connection
master lpd[5291]: lost connection

Jeg har googlet løs og jeg har ikke kunnet finde en løsning. Så jeg håber at der er en eller anden person der lige ved hvad der skal gøres.

MVH: Lasse Stig Thomsen