RE: 4.8-RELEASE-p2

From: none@Anders.Soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk
Date: Wed 13 Aug 2003 - 11:11:00 CEST

Subject: RE: 4.8-RELEASE-p2
Date: Wed, 13 Aug 2003 11:11:00 +0200
From: <none@Anders.Soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

> Hvordan er det lige jeg henter dennne?

Jeg plejer at installere over min ADSL, men det er
lige godt at bruge iso cd'erne. Husk også at vælge
cvsup pakken og ports træet når du installerer. De
vil lette dig for meget arbejde senere.

Når jeg så er færdig med at installere sync'er jeg
mit source træ med 'cvsup src-supfile', hvor min
src-supfile er listet her:

# Start af src-supfile
*default host=cvsup.dk.FreeBSD.org
*default base=/usr
*default prefix=/usr
*default release=cvs tag=RELENG_4_8
*default delete use-rel-suffix
src-all
# Enden af src-supfile

Efter det bygger jeg en frisk FreeBSD 4.8 med en
'make buildworld' og bagefter 'make installworld' i single
user mode mens jeg står i /usr/src.

Kig først i Handbook'en under:
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/makeworld.html
(specielt 21.4.6.2 og frem).

Det kan godt synes som lidt af en mundfuld, men det er i realiteten
ikke særlig langhåret, og det er en god måde at holde sit system
opdateret på.

Mvh, Anders