Re: your mail

From: Hack Kampbjorn <none_at_bsd-novice--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 15 Apr 2003 22:21:54 +0200
To: bsd-novice_at_bsd-dk.dk

Morten Liebach wrote:

> [...]
> problem, bare endelig husk at hente etc32.tgz/etc33.tgz og pak den ud f.
> eks. i /var/tmp og brug diff(1) til at finde forskellene, og ret så
> manuelt. Det er den bedste måde, det kan være lidt besværligt, men f.
> eks. /etc/rc og /etc/rc.conf kan du bare kopiere [du har lavet lokale
> ændringer i /etc/rc.conf.local, ikke? :-) Ellers har du nu lært
> hvorfor].
>
> Det er muligt du kan installerer mergemaster fra ports og bruge den, jeg
> har ikke prøvet med andet end upgrades fra source, så jeg ved ikke helt

Det virker fint. Udpak etc33.tgz i temproot og brug genstart optionen (sjvh -t
temproot -r). Jeg ville dog først udpakke etc31.tgz og slette alle de filer som
er ens.

> [...]
>
> (S)hell, (I)nstall and (U)pgrade:
>
> Det er vist ret selvforklarende. Som sagt så overskriver et upgrade
> ingen config filer.
>
> I stedet for at boote fra en floppy eller CD kan du bruge bsd.rd, se
> http://www.openbsd.org/faq/faq4.html#bsd.rd
>
> bsd.rd er et stort hit efter min mening. :-)
>
> Fra 3.3 er der en cd33.iso fil der indeholder nogenlunde det samme som
> bsd.rd og kan brændes på CD.
>
> En helt tredje måde er den der er beskrevet på
> http://mongers.org/openbsd/upgrade , det er ikke officielt muligt,
> men virker fint skulle jeg hilse og sige.

Denne måde plejer at virke, men der er ingen garanti for det. For 3.3 skal man
lige huske at de nye propolice (og WorX) enabled filer ikke bare kan køres. Jeg
gjort noget lign. i weekend da jeg opdatere en maskine til den seneste snapshot,
hvor jeg skulle bruge den store knap for at genstarte serveren, de nye sudo og
shutdown filer ville ikke køre 8-(

For 3.4 på i386 får vi nok det samme problem konvertering til ELF binær filer

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Hack Kampbjørn