Re: install-fest FreeBSD

From: Anders Soendergaard (none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 13 Dec 2002 - 11:53:26 CET

Subject: Re: install-fest FreeBSD
From: Anders Soendergaard <none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Date: 13 Dec 2002 11:53:26 +0100

On Fri, 2002-12-13 at 10:57, ext CSIB (Christopher Siboni) wrote:
> Hej med jer.
> Holder man install-fest for BSD-folket ligesom man gør med linux, hvor
> der er folk som kan hjælpe med installation. Helt konkret pønser jeg
> på, at installere FreeBSD 4.7 på en pc i stedet for Win98. Jeg har en
> skive liggende med FreeBSD 4.7. Har læst alverdens literatur om BSD,
> dog uden at blive ret meget klogere. Har også læst alverdens
> installationsvejledninger. Findes der nogen her i gruppen, som vil
> hjælpe mig lidt på vej. Er lidt træt af min win98 og al dens
> "programmet har udført en ulovlig handling og lukkes ned". Har hørt
> [...]

Vi har forsøgt at holde en install fest, men der var mildt sagt et
beskedent fremmøde. Vi har også talt med vores SSLUG venner om at
holde noget sammen med dem, men det er blevet ved snakken.

Personligt synes jeg at det er væsentligt nemmere at installere
FreeBSD end nogen M$ produkter og hvis jeg skal råde dig:
Kast dig ud i det! Det er ikke svært.
Hav gerne http://www.freebsd.org/doc/handbook/index.html ved
hånden. Den giver dig svar på alt hvad du har brug for at vide
mht. installation.

Hvis du støder panden mod muren så spørg endelig igen her på
listen. (Efter du har forsøgt at knække nøden selv naturligvis! ;-)

Held og lykke,

--
/Anders