SV: Enterprise Access Points erfaringer søges

From: Niels Wahlgreen <none_at_niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sat, 4 Feb 2012 13:17:49 +0000
To: "bsd-dk_at_bsd-dk.dk" <none_at_bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Fra: owner-bsd-dk_at_hobbes.bsd-dk.dk [mailto:owner-bsd-dk_at_hobbes.bsd-dk.dk] På vegne af Martin Albrechtsen - Online24 IT ApS
Sendt: 3. februar 2012 19:32
Til: bsd-dk_at_bsd-dk.dk
Emne: SV: Enterprise Access Points erfaringer søges

Hej. Du kan også bruge zyxel's nwa løsning, der kan du også få controller til og de understøtter også radius mm.

Martin

Jeg bruger et AP fra Zyxels NWA serie, har 8-9 enheder på det meste af tiden og det er endnu ikke gået ned (har været i luften i 3-4 måneder). Jeg har dårlige erfaringer med de fleste billigere access points, har prøvet linksys, netgear, dlink, zyxel, ngoen af de billigere alternativer og selv Cisco har jeg oplevet gå ned ind imellem.
Jeg har brugt HP ProCurve med gode erfaringer, men har kun prøvet i installationer med et enkelt AP og WPA-PSK, men de har kørt med mange enheder på uden at gå ned, fx i mødelokaler og lignende.
Zyxels NWA-3000 Serie er ret smart, i stedet for en dyr controller kan et af AP'erne bruges som controller, som så kan styre op til 24 access points og de understøtter Radius både fra en ekstern server og med en indbygget RADIUS server i AP'et. Med NWA3560-N kan du køre både 2.4 og 5GHz.

Mvh.

Niels