Re: Postfix: need fully-qualified hostname

From: Jette Derriche <none_at_bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Mon, 16 Apr 2012 09:39:12 +0200
To: bsd-dk_at_bsd-dk.dk

On 2012-04-16 09:16, Georg Sluyterman wrote:

> Om din postfix er sat for restriktivt op er vel nok en smagssag?
> Min private mailserver er konfigureret til at afvise hvis helo ikke er korrekt - men hvis man hoster mail for andre end sig selv (så går det kun ud over en selv at man er lidt pernitten) kan man overveje om det er hensigtsmæssigt selvom det er defineret som FQDN i standarderne - folk er generelt ikke særligt gode til at sætte mailservere op..

Okay... Jeg prøver lige at smide en mail til dem, og se hvad de siger,
og så vil jeg lige tjekke om jeg egentlig går glip af mails. I min
maillog fra i dag, ser det umiddelbart ud til at det der er afvist,
alligevel bare er spam - altså lige bortset fra de test-mails jeg har
sendt via secrethost.dk.

/Jette