Værktøj til analyse af Apache logs

From: Jette Derriche (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 17 Mar 2011 - 13:40:28 CET

Subject: Værktøj til analyse af Apache logs
From: Jette Derriche <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Thu, 17 Mar 2011 13:40:28 +0100

Hej!

Jeg oplever nogle underlige peaks i Apaches respons tid. I hobbit'ens
grafer kan jeg se at der i 10 minutter ad gangen på tilfældige
tidspunkter en responstid på næsten 3 sekunder.

Der kan være lange perioder hvor der intet sker, og så lige pludselig
farer responstiden mod himlen i 10 minutter. Nogle gange sker det 7
gange med 10 minutters interval, andre gange går der timer imellem.

Der er heller intet mønster i hvornår på døgnet det sker.

Der er ingen sammenhæng mellem responstiden og andre grafer. F.eks.
bliver det ikke brugt flere apache workers end normalt, og cpu'en
anstrenger sig heller ikke mere end den plejer.

Jeg vil rigtig gerne finde ud af hvad det er der forårsager disse peaks
i responstiden.

Jeg har læst lidt om logwatch, men tænkte jeg lige vil høre hvilke tools
I bruger til analyse af Apache logfiler?

/Jette