Re: Server crasher - hvad kan være årsagen?

From: Jeppe Bundsgaard (none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 08 Mar 2011 - 16:06:31 CET

Date: Tue, 08 Mar 2011 16:06:31 +0100
From: Jeppe Bundsgaard <none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Server crasher - hvad kan være årsagen?

On 08-03-2011 12:37, Poul-Henning Kamp wrote:
> Lav et script der holder øje med den variabel

er sket - så nu logger jeg temperaturen hvert 5. minut... den holder sig
fint omkring 50 C. Når serveren går ned igen, har jeg jo så mulighed for
at se om der var udsving forinden.
> Overvej også om det kan være disk-problemer.
>
> Brug smartmontools til at checke at diskene har det godt.

Jeg har installeret smartmontools nu. smartctl -i /dev/ad0 siger mig at
smart ikke er enabled... Så er vi ude hvor jeg ikke kan bunde, for det
skal enables i biosen siger de på nettet... Og den har jeg næppe adgang
til.

Der er også dem der siger at smart ikke gør meget andet end at nedsætte
performance. Men i denne situation er det vel lidt performance værd?
Mvh
Jeppe