Re: 10 GB kort (Was: iscsi performance på FreeBSD)

From: Bjarne Højgaard-Rasmussen (none@me--bjarnehr.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 11 Feb 2011 - 10:45:27 CET

Date: Fri, 11 Feb 2011 11:45:27 +0200
From: Bjarne Højgaard-Rasmussen <none@me--bjarnehr.com.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: 10 GB kort (Was: iscsi performance på FreeBSD)

 Hejsa

 On Fri, 11 Feb 2011 10:22:53 +0100, Claus Guttesen wrote:
> Nu skal jeg se på at sætte et 10GBbaseT kort i, i stedet for at
> trunke. Har nogen gode erfaringer med 10GB kort? Intel?

 ikke pÃ¥ bsd'er, men pÃ¥ linux, og aix

 anyways, grunden til jeg synes det er relevant, er at jeg har nogle
 erfaringer med 10g arkitekturen

 de kort jeg har brugt, til intel platformen er Intels med gbic
 interface, og sÃ¥ med CX4 cabling

 det bemærkelsesværdige er at CX4 kan kobles fra kort til kort, som vi
 kender det med et RJ45 kryds kabel

 gør det meget mere attraktivt end at sætte en switch ind over, da de er
 rimelig kostbare...

 - med mindre altsÃ¥ det er til kommunikation mellem flere end to hosts
 :)

 intels 10gb kort, ligner hinanden om det er fiber (long/short), eller
 kobber der er bare en anden gbic pÃ¥.
 - ihvertfald de kort jeg har :)

 /Bjarne