Re: rsync - hurtig backup, men ekstrem langsom restore

From: Søren Hansen (none@svindler--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 20 Sep 2010 - 11:39:08 CEST

Date: Mon, 20 Sep 2010 11:39:08 +0200
Subject: Re: rsync - hurtig backup, men ekstrem langsom restore
From: Søren Hansen <none@svindler--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

2010/9/20 Jette Derriche <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>:
> Jeg rsync'er nogle filer mellem to FreeBSD servere på hver sin fysiske
> lokation.
>
> Ved backup har jeg bemærket overførselshastigheder på 50MB/s, men når
> jeg laver en restore, får jeg kun 50kB/s... hvilket jo er en uhyrlig
> forskel.
>
> Begge servere står på en redundant gigabit linie.
>
> Backupserver (A): Jylland
> Vores server (B): Sjælland
>
> Det første jeg gør, er at lave en rsync restore fra en anden maskine,
> for at se om B konsekvent overfører langsomt ved hentning af filer med
> [...]

Har du prøvet at kopiere større datamængder til server B fra andre maskiner?
Hvis det også går langsomt, så prøv at checke om duplex på
switchporten, hvor server B sidder, er tvunget til full duplex, mens
serveren står til auto negotiate (eller half duplex). Det vil kunne
forårsage den forskel i hastighed, som du oplever.