Re: Hent navn på tidszone

From: Erik Cederstrand (none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 19 May 2010 - 17:26:37 CEST

From: Erik Cederstrand <none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Hent navn på tidszone
Date: Wed, 19 May 2010 17:26:37 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Den 18/05/2010 kl. 20.50 skrev Søren Thing Andersen:

> Hej.

> Jeg kan ikke svare på hvordan du finder navnet "Europe/Copenhagen".
> Men jeg tror blot du skal angive tidszonen som CET (ikke CEST) - det virker i hvert fald for date-kommandoen.

Jeg fandt ikke en måde at få fat i det lange navn, så jeg endte med at angive tidszonen manuelt. Jeg lærte til gengæld noget nyt om tidszoner. Man kan ikke bruge forkortelsen til at angive en bestemt tidszone fordi nogle forkortelser bruges af flere tidszoner:

CST Central Summer Time Australia UTC + 10:30 hours
CST Central Standard Time Australia UTC + 9:30 hours
CST Central Standard Time North America UTC - 6 hours

(http://www.timeanddate.com/library/abbreviations/timezones/)

Derfor skal den lange udgave altid bruges.

Mvh Erik