Hent navn på tidszone

From: Erik Cederstrand (none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 18 May 2010 - 14:54:23 CEST

From: Erik Cederstrand <none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Hent navn på tidszone
Date: Tue, 18 May 2010 14:54:23 +0200
To: BSD-DK BSD-DK <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej BSD'ere

Jeg har et problem med en Tomcat app, som ikke arbejder i serverens tidszone. Det viser sig, at Java på FreeBSD ikke får fat i den tidszone jeg har sat (CEST), men arbejder i GMT.

Jeg kan enten sætte TZ i environment til "Europe/Copenhagen" eller via kommandolinien (-Duser.timezone=Europe/Copenhagen), men egentlig ville jeg gerne gøre det automatisk via rc-scriptet. Hvis jeg skal gøre det, har jeg brug for navnet på tidszonen (Europe/Copenhagen). Hvordan gør jeg det på FreeBSD?

Mvh Erik