Re: ændre mode for en kørende kommando, eksempel rsync

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 14 May 2010 - 10:10:49 CEST

Subject: Re: ændre mode for en kørende kommando, eksempel rsync
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 14 May 2010 10:10:49 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 13/05/2010, at 15.25, Michael Kell Jensen wrote:

> Hej
>
> Jeg har i det sidste stykke tid gået og tænkt over en feature jeg godt kunne bruge til mange unix kommandoer.
>
> Foreksemepl vil jeg gerne kunne køre rsync med forskellige verbose niveauer -v -vv -vvv?
> Og når jeg så er tilfreds skifte med det jeg observer,
> skifte til mode -q -> quiet, no output at all.
> _uden_ at stoppe programmet.
>
> Er der nogen måde at gøre det på? eller er der nogen unix værktøjer i kender til som understøtter sådan noget.

Nmap gør en hel masse i den retning, man kan blot trykke enter og få status
samt skrue op og ned for "verbose" undervejs.

Men, det er kun Nmap - og mig bekendt er det få programmer der kan det.

Hvis du forsøger dig med en wrapper som beskrevet eller implementerer det, så kan det være
at rsync folkene vil have det og evt. forbedre det? Jeg tror godt flere, inkl. mig vil have det i rsync.

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@kramse.dk hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH