ændre mode for en kørende kommando, eksempel rsync

From: Michael Kell Jensen (none@mkj--micrun.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 13 May 2010 - 15:25:58 CEST

Date: Thu, 13 May 2010 15:25:58 +0200
From: Michael Kell Jensen <none@mkj--micrun.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: ændre mode for en kørende kommando, eksempel rsync

Hej

Jeg har i det sidste stykke tid gået og tænkt over en feature jeg godt
kunne bruge til mange unix kommandoer.

Foreksemepl vil jeg gerne kunne køre rsync med forskellige verbose
niveauer -v -vv -vvv?
Og når jeg så er tilfreds skifte med det jeg observer,
skifte til mode -q -> quiet, no output at all.
_uden_ at stoppe programmet.

Er der nogen måde at gøre det på? eller er der nogen unix værktøjer i
kender til som understøtter sådan noget.

wrap det i en form for script?, hvor jeg kan sende switches, jeg kan
ikke lige se nogen åbenlys måde at gøre det på?

mic