Re: OT PC styret relæ

From: Jens Teglhus Møller (none@jtm--mostlyharmless.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 25 Mar 2010 - 21:05:31 CET

Date: Thu, 25 Mar 2010 21:05:31 +0100
From: Jens Teglhus Møller <none@jtm--mostlyharmless.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: OT PC styret relæ

On 25-03-2010 17:39, Kristen Nielsen wrote:

> Ohms lov gælder altid. Spænding og Strøm er vigtig for at vælge
> kontaktor (relæ/transistor/mv) materiel med korrekt isolering og
> ledertykkelse. Watt kan ikke bruges til dette.

Ja, jeg regnede heller ikke helt med at have snydt en naturen ved at
læse et datablad, men tænkte mere på om ikke strømmen var halvdelen af
de .35A ved 24V, det ville jo have betydning for dimensioneringen af den
elektronik der skal tænde og slukke for strømmen til låsen. Ok, det er
rigtigt mange år siden jeg rodede med elektronik og dengang var jeg
heller ikke særligt god til det.

Mvh. Jens