Re: Stale origin: 'misc/ldconfig_compat'

From: Jette Derriche (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 07 Jul 2010 - 08:47:38 CEST

Subject: Re: Stale origin: 'misc/ldconfig_compat'
From: Jette Derriche <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Wed, 07 Jul 2010 08:47:38 +0200

On Tue, 2010-07-06 at 12:21 +0200, Thomas Steen Rasmussen wrote:

> Hej,
>
> Ja, jeg ville bestemt opdatere FreeBSD først. freebsd-update gør det
> nemt så længe du har en GENERIC kernel:
>
> freebsd-update upgrade -r 6.4-RELEASE
> freebsd-update install
> reboot
> freebsd-update install
> evt. reboot igen

Nu har jeg altid gjort det på gammeldaws maner, men det kan da være jeg
skal tage springet (jeg kører GENERIC).... Jeg kan forstå at freebsd
update også laver noget a la mergemaster. Er merging også nemmere med
freebsd-update?

> Hvis OS opgraderingen går vel vil jeg faktisk anbefale at gå fra 6.4 til
> 7.3 med det samme - 6.4 er kun supportet nogen måneder endnu, og 7.3 er
> en extended support release, som der vil komme sikkerhedsopdateringer
> til indtil marts 2012. Se mere i denne mail:
> http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-security-notifications/2010-July/000147.html

Findes der en 6 -> 7 howto et sted derude? Bare så man kan se hvad man
kan risikere at støde ind i.

/Jette