Re: Stale origin: 'misc/ldconfig_compat'

From: Thomas Steen Rasmussen (none@thomas--gibfest.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 06 Jul 2010 - 12:21:21 CEST

Date: Tue, 06 Jul 2010 12:21:21 +0200
From: Thomas Steen Rasmussen <none@thomas--gibfest.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Stale origin: 'misc/ldconfig_compat'

On 06-07-2010 08:40, Jette Derriche wrote:

> Okay... Jeg har i øjeblikket 6.0. Vil du så anbefale at jeg opdaterer
> FreeBSD, inden jeg fortsætter med ports?

Hej,

Ja, jeg ville bestemt opdatere FreeBSD først. freebsd-update gør det
nemt så længe du har en GENERIC kernel:

freebsd-update upgrade -r 6.4-RELEASE
freebsd-update install
reboot
freebsd-update install
evt. reboot igen

Hvis du ikke kører GENERIC kernel vil jeg anbefale en gammeldags source
upgrade (csup/buildworld/buildkernel/etc).

Hvis OS opgraderingen går vel vil jeg faktisk anbefale at gå fra 6.4 til
7.3 med det samme - 6.4 er kun supportet nogen måneder endnu, og 7.3 er
en extended support release, som der vil komme sikkerhedsopdateringer
til indtil marts 2012. Se mere i denne mail:
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-security-notifications/2010-July/000147.html

Når du så er oppe på en supporteret version af FreeBSD så prøv den
oprindelige øvelse igen. Hvis du skifter "major version" altså fra 6->7
skal du huske at rebuilde alle ports (portmaster -af eller tilsvarende
med andre værktøjer).

Hvis der herefter (eller undervejs) er problemer så skriv igen :)

Mvh

Thomas Steen Rasmussen / Tykling