Re: perl + ssh

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 08 Jan 2010 - 13:09:58 CET

Date: Fri, 8 Jan 2010 13:09:58 +0100
Subject: Re: perl + ssh
From: Claus Guttesen <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Jeg prøver at få min ene server til at tjekke mail køen på en af mine mail
> servere, det skal gøres med perl script og i følge google, så gøres det ca
> sådan her, men hvorfor vil det ikke virke? Tænkte om der var nogen af der
> der kunne hjælpe med at debugge, eller allerede har noget kørende, jeg
> kunne få lov at kigge på :)
>
> Når jeg kører dette sker der intet, og jeg får en login time out, kan ikke
> lige se hvorfor, og dette eksempel er taget fra en af utallige sider der
> viser at sådan skal det gøres.

Har ikke prøvet perl + ssh før, men har du prøvet at udføre en manuel
login? Den skal jo skrive en entry i .ssh/known_host første gang. Du
kan evt. lave nogle nøgler på de to maskiner, som du udveksler, så kan
man lave en login uden pwd--dialog.

--
regards
Claus

When lenity and cruelty play for a kingdom, the gentler gamester is the soonest winner.

Shakespeare

twitter.com/kometen