perl + ssh

From: Ebbe Hjorth (none@info--ebbehjorth.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 08 Jan 2010 - 12:59:09 CET

Date: Fri, 8 Jan 2010 12:59:09 +0100
Subject: perl + ssh
From: "Ebbe Hjorth" <none@info--ebbehjorth.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej liste,

Jeg prøver at få min ene server til at tjekke mail køen på en af mine mail
servere, det skal gøres med perl script og i følge google, så gøres det ca
sådan her, men hvorfor vil det ikke virke? Tænkte om der var nogen af der
der kunne hjælpe med at debugge, eller allerede har noget kørende, jeg
kunne få lov at kigge på :)

Når jeg kører dette sker der intet, og jeg får en login time out, kan ikke
lige se hvorfor, og dette eksempel er taget fra en af utallige sider der
viser at sådan skal det gøres.

#!/usr/bin/perl

use Net::SSH::Perl;
use warnings;

my $host = "mail01.xxx.dk";
my $user = "yyy";
my $pass = "zzz";

my $ssh = Net::SSH::Perl->new($host);
$ssh->login($user, $pass);
my($stdout, $stderr, $exit) = $ssh->cmd("/bin/ls /var/spool/mqueue |
/usr/bin/wc -l");
print $stdout;

På forhånd tak,

Mvh Ebbe